50forfitalmere.jpeg
Sterker worden

Vanaf de 30e levensjaar krijgt iedereen automatisch te maken met spiermassa en spierkracht verlies. De effecten hiervan worden na het 50e levensjaar pas echt merkbaar. 

Op het moment dat wij onze spierkracht niet onderhouden, zul je merken dat je in gaat leveren op zelfstandigheid en de dagelijkse dingen moeilijker kunt uitvoeren. Denk hierbij aan traplopen, opstaan van de grond, je kleinkinderen optillen etc.

Risico van spiermassa & spierkracht verlies

Het gevolg van die spierafname is dat bewegen steeds moeilijker wordt. De spieren die voor korte, snelle inspanningen zorgen dalen snel. Ook het evenwicht vermindert echter drastisch wanneer de spieren in de kern van uw lichaam (of te wel de core-spieren) verdwijnen.

De afname aan spieren leidt tot een tragere stofwisseling, met tot gevolg dat je flink kunt aankomen. Ook dat verbetert de levenskwaliteit natuurlijk niet verder! Alles bij elkaar zorgt het verlies van spieren dus voor grotere afhankelijkheid van anderen en meer vermoeidheid. Naast – of zelfs als gevolg van – die fysieke klachten kunnen er ook mentale problemen ontstaan.

Voordelen van krachttraining 

Het is van groot belang om spierverlies zo veel mogelijk tegen te gaan. De oplossing daarvoor is krachttraining! Meerdere onderzoeken geven aan dat krachttraining een fantastische manier is om allerhande fysieke problemen te verminderen. Natuurlijk is het belangrijk dat dit op een veilige en tactische manier wordt gedaan.  

Gebeurt dit op een effectieve manier, dan zijn de resultaten indrukwekkend! Onderzoek laat zien dat krachttraining de kans verkleint op diverse aandoeningen zoals hart- en vaatziekten, botontkalking, artritis en diabetes type 2. Daarnaast gaat de kwaliteit van het leven er aanzienlijk op vooruit. Mensen die aan krachttraining doen slapen beter en voelen zich vitaler. Genoeg reden dus om actief te blijven!

Begeleiding bij het sterker worden

Bewegen

Het is van essentieel belang om op een veilige en juiste manier te bewegen. De coaches van 50 For Fit zijn gespecialiseerd om bewegen op een tactische manier in te zetten om zo de gewenste resultaten te behalen. 

Voeding

Gezond eten is iets anders dan rigoureus gaan diëten. Het gaat erom dat je het gezonde eetpatroon de rest van je leven kunt volhouden. Je persoonlijke coaches helpt je stap voor stap deze een gezonde eetpatroon te creëren.

 ✔

Wil je dat onze coaches jou ondersteunen met resultaatgericht sporten? Wij bieden je een gratis proefweek  aan op onze locatie om te ervaren hoe wij je kunnen ondersteunen! 
Dit krijg je in de gratis proefweek:
  • Kennismakingsmoment met je persoonlijke coach
  • Een uitgebreid fitheidstest om je begin niveau te schetsen
  • Op maat gemaakte fitnessplan 
  • 1 Groepstraining